Generelle Oplysninger

FoderVen.dk
Etableret 2016
CVR. nr. 43 98 02 97
Saltøvej 42, 4736 Karrebæksminde
e-mail: info@foderven.dk
Telefon: 81 73 71 61 

Betaling

På FoderVen.dk kan der betales med Dankort, MobilePay, e-dankort og via bankoverførsel. Nettofoder.dk tillægger ikke gebyr på betalingskort.
Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

Levering og fragt – postpakker og pallevarer

Pakker leveres indenfor 1-3 hverdage med GLS.
Pallevarer leveres indenfor 1-3 hverdage med DSV. 
Vi gør opmærksom på, at fragtmand leverer til nærmeste kørefaste underlag på adressen, typisk fortovskanten. Vi kan derfor ikke garantere, at dine pallevarer vil blive stillet det ønskede sted på din ejendom. Men skriv gerne, en placering i bemærkningsfelt på din ordre. Vores opfattelse er at chauffører, vil gøre alt hvad de kan, for at stille pallevarerne hensigtsmæssigt.

Bestil i god tid – især ved levering omkring helligdage

Ordrer til levering inden helligdage (påske, jul mm), bør være bestilt i webshoppen senest 4 dage før. Vi pakker og sender alle modtagede ordrer, men kan ikke garantere normal leveringstid kan overholdes, da vi anvender eksterne fragtfirmaer.

Alle ordrer sendes afhængig af fragttype. Pakker sendes med GLS alle hverdage, også ml jul og nytår (dog ikke helligdagene). Palleordrer leveres før jul eller efter nytår. (Dvs. at der ikke leveres palle varer i dagene mellem jul- og nytår.) 
Vær opmærksom på at der ikke leveres på søn- og helligdage, samt at GLS, PostNord og DSV kan holde ferielukket. 

Leveringsomkostninger

Bemærk: Der leveres i Danmark, dog ikke til Færøerne, Grønland og “ikke brofaste øer” 
Ordrer under 20 kg. kan dog sendes til “ikke brofaste øer” i Danmark med GLS mod en ekstra omkostning på 338,- i Ø-tillæg.

Restordre

Bestilles flere varer på samme ordre med forskellig leveringstid, vil den vare med den længste leveringstid være indikator for leverancens samlede leverings tidspunkt. Delleveringer kan forekomme.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os telefonisk (mandag-fredag 10-14) eller info@foderven.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Bytteservice

Når du handler i vores webshop kan du vælge at få byttet dine varer inden for 30 dage. Vare der skal byttes skal være i original emballage og i ubrugt stand. Varen skal sendes til: FoderVen.dk Saltøvej 41, 4736 Karrebæksminde. Når en vare skal byttes skal du selv afholde udgiften for forsendelse til os. Alternativt kan du efter aftale bytte varen i vores butik Saltøvej 42, 4736 Karrebæksminde.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

FoderVen.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Har du fortrudt dit køb?


Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@foderven.dk. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 5 hverdage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  3. Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, hvis vi har fået din vare retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med bankoverførsel.

Hvor skal varen sendes til

For at sikre en glat proces bedes du venligst vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse sammen med varen. Når vi har modtaget varen retur, vil vi straks igangsætte tilbagebetalingen. Vi ønsker at sikre, at din oplevelse med os er så problemfri som muligt, og vi sætter pris på din hjælp ved at følge disse retningslinjer.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos FoderVen.dk. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og personalet i FoderVen.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.FoderVen.dk er dirktørten for Nettofoder.dk

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre. FoderVen.dk bruger Trustpilot til indsamling af anmeldelser af købs oplevelsen. Nogle dage efter din ordre er gennemført, sender vi dig en forespørgsel om at anmelde din købs oplevelse.

Som registreret kunde hos FoderVen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til FoderVen.dk via e-mail info@foderven.dk.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på FoderVen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal sendes til: FoderVen.dk Saltøvej 41, 4736 Karrebæksminde. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os, når du returnerer varen. Du bedes oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Så vi bedst muligt kan komme sagen til bunds. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Print Friendly, PDF & Email